2015. július 22., szerda

Steampunk cilinder




Szijaasztoook!

Szerintem nem sokan tudják páromról hogy nagyon szereti a steampunk stílust. Ahogy én is. Régebben láttunk a youtubeon egy steampunk cilinder készítős videót és nagyon megtetszett mindkettőnknek, de aztán ez a dolog valahogy feledésbe merült. Egészen a múlt hétig amikor is valami véletlen folytán megtaláltam azt a videót megint, és úgy gondoltam hogy most már nem hagyom elfelejtődni ezt a dolgot.. :D  (Videóért katt IDE)

A hozzávalók beszerzése nem indult zökkenőmentesen... Mondjuk nekem soha semmi nem megy könnyen, egyszerűen a dns-embe van kódolva a szerencsétlenség, de ezt már megszoktam, éppen ezért csak ritkán szoktam lelkesedni valamiért, mert tudom hogy bármikor bármilyen hülyeség közbejöhet. Na de kanyarodjunk vissza az alapanyagokhoz. A kalap egy polifoam napozómatracból készült. Gondoltátok volna hogy nyáron, a legnagyobb melegbe baromi nehéz ilyen napozó hülyeséget szerezni? xD Először az Ázsia centerbe néztem körül. Rengeteg üzlet közül csak egy helyen foglalkoznak strandcikkel. Ott 1190 Ft-ért volt matrac. Az árával ki is voltam békülve, ami zavart hogy a matrac felülete nem sima, ezért úgy döntöttem megyek tovább keresgélni. Átmentem a Pólusba, azon belül is egy sport boltba. Ott 7-8 ezer körül voltak a matracok, ekkor kicsit leesett az állam úgy hogy le is léptem onnan. Csak szerintem rengeteg pénz egy ilyenért? :S Aztán kifele menet még láttam egy olcsóbb matracot 4000 ft-ért... pff hagyjuk is ... Átmentem innen a tescoba. Persze ott egy darab nem volt, ráadásul egyéb strandcikkek is alig-alig, viszont már több sornyi iskolakezdős cucc volt. A nyár közepén... Meh. Mikor még suliba jártam és nyáron mentünk anyámmal tescoba, mindig nagyon lehangolt az iskolakezdéses dolog, azóta ez így megmaradt bennem, és most is lehangolt picit.
Na de ezután végül is másnap visszamentem az ázsiába és megvettem a csodálatos matracot és végre kezdődhetett a munka.
A többi alapanyagot a kreatív üzletből és a tescóból szereztem be.

Oh je, mehetünk is a strandra napozni.
Ja neeem :D

Nagyon fura volt egy ilyen matracot szétvagdosni. Valahogy nem gondoltam hogy ez egyszer alapanyag lesz egy kreatív projectben.
A maradék matrac, állványként is jól funkcionált. Főleg mikor spray-vel festettem le a kis kalapkát. 
Ezután jött a dekorgumis díszítgetés. Először dolgoztam univerzális erősragasztóval, ezért kicsit rosszul viseltem, hogy miután bekentem a 2 ragasztandó felületet várnom kellett 15 percet hogy összenyomhassam őket. Aztán a végére meg kifejezetten tetszett az erőssége, végül meg panaszkodtam magamban hogy már réges rég végeztem a ragasztással de még mindig érzem az orromban a ragasztóból az oldószer szagát... :D Azt hiszem az emberek nem véletlenül viselnek maszkokat az ilyen munkálatokhoz... hehe

Dekor gumi felragasztva.
Ragasztópisztollyal bepöttyöztem a négyzetek széleit, hogy olyan hatást keltsen mintha csavarokkal, vagy szegecsekkel lenne ráerősítve.

Feketére festve. Ehhez egy autófestéket használtam, amit most szerencsére pont akciósan tudtam beszerezni a tescoból. Yaaay végre nekem is van egy kis mázlim. :D

Éééés az elkészült kalap. Fényes arany akrilfestékkel az ujjamat használva végigfestettem az egészet hogy olyan hatása legyen mintha valami fémből lenne. A szegecseket kicsit jobban kiemeltem éééés ennyi. 

Nagyon jó és egyszerű folyamat volt. A ragasztgatás és a pöttyözés mondjuk kicsit időigényesebb volt de szerintem megérte ennyit foglalkozni vele. Remélem Mikinek is tetszeni fog, hiszen ez most Neki készült.
Ha megyünk a hétvégén megrendezésre kerülő Országos goth találkozóra, akkor szerintem ezt visszük magunkkal..:D ( Bár még nem bizti hogy megyünk)

Nektek tetszik a steampunk stílus? 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós, hihetetlen! :o
    Remélem, hogy végül úgy döntötök majd, hogy eljöttök a goth találkozóra :) Eddig úgy néz ki, sok jó arc lesz majd :)

    VálaszTörlés