2015. március 28., szombat

Fűzővarrás part 1.





Újra fűzővarrásba kezdtem. Nem ez az első és nem is az utolsó darab amit elkészítek. Sosem tanultam varrni és viszonylag kevés tudással rendelkezem, de mivel már 2-3 fűzőt elkészítettem ezért már van elképzelésem hogy mit hogyan kéne csinálnom.
A legegyszerűbb szabásmintával rendelkező mell alatti fűzőmet készítem el újra, most zöld helyett feketében.
  Régebben ask.fm-en kérdezte valaki hogy nem csinálok-e egy fűzővarrós tutorialt, de mivel nem tanultam se varrni se szabni csak józan paraszti ésszel neki esek és csinálom, ezért nem akarok hülyeségeket írni, még a végén a profik jól lehordanak. :D De még így is lehet hogy valakinek hasznos lesz ez a poszt.

Valami ilyesmi lesz feketében.
 
A kezdetek. Ez az előző fűzőm szabásmintája. Az elkészítése mindenféle profizmust mellőzött, mert magamhoz méregetve szabtam ki, aztán összeragasztottam és újra magamhoz mértem a papírokat. Aztán ezt addig ismételtem ameddig jó nem lett a méret. :D Összesen 8 darabból készül de 2-szer kell a 4 darabot kiszabni csak a másik négyet fordítva.
 


Itt már fel van rajzolva a bélésanyagra a szabásminta. Ez eredetileg egy terítő anyag, de fűzőkhöz nagyon jó, úgysem fog látszani és a lényeg úgy is az hogy egy strapabíró, nem nyúlós anyag legyen.

Kivágva a szeletek. Nagyjából 2 centi ráhagyásokkal, mert ezekben lesz majd az acél merevítő is.

Ha ez megvan, akkor jön a fércelés. Erre azért van szükség hogy lehetőleg minél pontosabb legyen majd a gépi varrás. Ezen a ponton még módosításokra is van lehetőség, épp azért én csak akkor szoktam kivágni már a rendes anyagból is ha a bélést felpróbáltam.

A külső réteg kiszabva. Ez egy fekete szatén jellegű anyag, nagyon szép. Itt a belsejét láthatjátok csak.

Összefércelve a 2 réteg.

Egyenlőre itt tartok. A következő fűzős posztban jön majd a többi, de addig be kell szereznem egy-két hozzávalót. :D


Egyébként ez a fűző egy csodaszép szoknyából készült, amit szintén én varrtam. Már vagy másfél éve szétszedtem, de most jutottam el arra a szintre, hogy nagyon megbántam. =( Annó a barokk esküvőre készült az a szoknya, ami amúgy inkább viktoriánus stílusú. :D Azért vágtam szét hogy más dolgokat varrhassak belőle, mert amúgy csak állt a szekrényben. Másik "hibája" az volt hogy csak abroncsal lehetett hordani, az meg ugye nem egy hétköznapi viselet, csak egyetlen egyszer volt rajtam, és az abroncs is csak kölcsönbe volt. Kár érte. Talán idővel újra elkészítem, mert a mai napig a kedvenc ruhadarabom. <3
Emlékezzünk meg róla ˇˇ

Barokk táncok közben készült kép
Azt hiszem ezen idióta fejem volt, de a kitakarás és a kép is régi (2010)
Tánc oktatás közbe azt hiszem, figyeltem az oktatót :D

1 megjegyzés:

  1. Ügyes kezed lehet ha tudsz fűzőt varrni (: Tetszenek a képek és úgy egybe a nagy szoknyával jó az összkép (: Nekem egy olyan ember kéne,aki fotózásra meghúzza rajtam a fűzőt :D

    VálaszTörlés