2015. április 10., péntek

Fűzővarrás part 2.


Ahogy ígértem, folytatom a fűzővarrós posztomat. A szeletek összefércelésénél tartottunk az előző részben, onnan folytatjuk:

A fércelés mentén összevarrom a darabokat, sűrű öltésekkel, mert ennek bírnia kell a strapát. A bélést is összevarrom ezután.




A varrásoknál a ráhagyást széthajtogatom és kettévasalom a bélést és ugyanezt teszem a külső réteggel is.

Kivasalva

Ezután a két réteget egymásfelé fordítom úgy hogy a ráhagyások belül legyenek és nagyon pontosan egymáshoz tűzöm a rétegeket.
A varrás mentén végigvarrom így  a 2 réteg rögzül egymáshoz.
Ezután a varrástól fél centire nagyjából végigvarrom még egyszer, ez lesz a merevítő helye. Én középre kettőt szoktam tenni a szimmetria miatt, a többi varráshoz pedig csak egyet, majd hátul a ringlisor mindkettő oldalára.

A hátulja ilyen lett, a 2 hely a merevítőknek és középen a ringlik helye



Merevítés: 


A merevítéshez egy nagyon jó módszert találtam az egyik youtube-os csajszi videójában. Ő acélrudakat vett, abból rakott össze 4-et és az adott ki egy darab merevítőt. Sajnos nem sok helyen lehet kapni ilyet, úgy hogy a sima merevítőspirált ajánlom elsősorban ehelyett, de aki szeret kísérletezni annak itt van a bolt ahonnan ezeket a rudakat szereztem:  http://shop.modellhungaria.hu/product_info.php/acelhuzal-08mm-p-5457



1 méter hosszú, 0,8 mm-es acélrúd/acélhuzal

Méretre vágás után damillal rögzítem őket egymáshoz szövésszerűen hogy lapos maradjon. Mindkét végén szorosan beszövöm damillal a közepe fele pedig lehet lazábban.
A damilt szigetelőszalaggal leragasztom, ez nem kötelező lépés, de így szerintem stabilabb. A végére ilyen lezárókapcsot teszek amit fogóval jól rányomkodok. Sajnos nem mindig elég az összenyomkodás, úgy hogy végül ezt is leragasztottam szigetelőszalaggal, biztos ami biztos. :D

Ezt a lezárókapcsot ITT lehet beszerezni.
Ha elkészültek, be is lehet őket csúsztatni a helyükre szépen.

Ringlizés:

Az anyagba pici lukakat csinálok varratbontóval.

A ringlizéshez eszközök is kellenek, erre legyetek felkészülve. 

A ringlik berakásának technikáját ebből a videóból könnyen elsajátíthatjátok.

Ezután már csak a ferdepánt felvarrása van hátra:



Kééész! 




5 méter fűzőzsinór :D



Majd készítek róla jobb képet is, egyenlőre ezek vannak csak. 
Remélem hasznos volt nektek ez a post. ^^ Hamarosan jön a diy öv is.:)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon hasznos volt :) ! Főzővel egyszer próbálkoztam, totális katasztrófa lett... :D Ha megint lesz egy kis időm (úgy 10 év múlva talán...), akkor lehet megpróbálkozok a leírásod alapján ;) !

    VálaszTörlés